Alla inlägg under juni 2009

Av Leia - 20 juni 2009 14:26

Igår var det något som kallas för "Midsommarafton".


Det går tydligen till såhär: kattpäron vaknar och ignorerar dig.


Kattpäron ger dig sliskig äcklig mat medan de gör glada läten (maten är säkert förgiftad)


Ingen byter vatten, ingen fyller på knacks, katten ignoreras.


Kattpäron låter ledsna medan de tittar på mig, sedan lämnar mig ensam EN HEL DAG!


Jag hade inget att göra!

Jag bara sov eller satt och tittade ut genom fönstret, så tråkigt hade jag.

Jag funderade på om jag skulle ta fram ritningarna och försöka hitta en ny flyktväg från mitt fängelse, men de låg undangömda längst upp i garderoben. så det fick vara.


När kattpäronen kommer hem ignoreras jag igen, sedan går dem och lägger sig.

Men då blir jag riktigt förbannad och börjar riva sönder hela lägenheten.


Matte kliver upp och hämtar mig.

Äntligen uppmärksamhet!

Vi somnar tillsammans i sängen.

Skönt.

Av Leia - 14 juni 2009 22:17

Jag har varit på "semester" i husses föräldrahem där den hemska Nirina finns.


Jag satte mig som vanligt och väntade på henne i dörröppningen, men hon brydde sig inte om mig så jag fick smyga mig långt in i rummet och leka med hennes leksaker för att få hennes uppmärksamhet.

Hon är nog arg på mig för hon bara morrar och fräser åt stackars oskyldiga lilla mig :(


På natten låtsades jag jaga flugor tills matte hade vänt sig om i sängen och blottade ryggen för mig.

Det här var alldeles för bra för att vara sant!


Jag hoppade upp och klöste henne så hårt på ena skulderbladet så att hon vaknade skrikandes.


Jag satte mig på golvet, betraktade situationen och kunde inte låta bli att slratta åt henne.

HAHAHAHA!


Det ska väl lära henne att inte ta med mig dit något mer.

Jag gillar det inte där.

Jag har ingen att leka med och jag är rädd hela tiden.


Jag är ju stor tjej nu, de kan väl lämna mig hemma nästa gång de vill åka bort på minisemester!


Det är skoj att vara elak!

Av Leia - 3 juni 2009 07:55

Igår hände det något skojigt!

H&M kom hem med en tygkorv och en kartong som jag passade på att leka i.

Matte tog på mig tygkorven, jag tyckte att den var fin så jag lät henne hållas.

Allt klär en skönhet.

Tydligen kallas tygkorven för Buff, men jag ska kalla den för Leias Buff!

Husse säger att man använder den när man åker motorcykel så att man inte ska frysa om halsen.

Smart idè husse, men frågan är; vem ska skydda din hals när det är jag som har balaclava!?!??

HAHAHAHAHAAAAAA!


Av Leia - 2 juni 2009 08:37

I helgen åkte H&M bort på kvällen, när de kom hem hade de med sig någon.

Först såg jag inte vem det var, men jag kände igen hennes lukt.

Matte sa: Leia, det här är din mamma Bianca

Först då kopplade jag.

Morsan var på besök!


Jag ville undersöka hennes ansikte för att se om vi var lika, men då fräste hon åt mig. Mina känslor blev så sårade att jag ylade  :(

Vad pinsamt det kändes att hon kom och hälsade på. Jag flyttade ju hemifrån för lääänge sedan.

Fattar hon inte att jag är stor tjej nu?!

Jag hytte med nävarna mot mamma, fräste och förföljde henne. Allt för att hon inte skulle vilja stanna allt för länge!

Tack och lov åkte hon hem på kvällen, och jag fick ha lägenheten för mig själv igen.

 Det finns bara plats för en katt här, och det är jag!


Skickar med en bild på spektaklet

(man får tänka bort husse, men det gör jag ändå alltid HAHA :)

Presentation


Det här är Leia som talar, mina klor är vässade och redo för ultravåld, så det är säkrast att du fortsätter läsa min blogg (den bästa bloggen du någonsin läst) och att du följer den slaviskt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senast jamat

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards