Alla inlägg under oktober 2009

Av Leia - 26 oktober 2009 00:44

Det bästa jag vet är att få väcka matte när jag tycker att hon har sovit klart.

Jag älskar att storma in i sovrummet och skrika och vaknar hon inte av det så tar jag till det tunga artilleriet.

Då hoppar jag upp i sängen och ställer mig alldeles framför hennes ansikte och skriker tills jag får hennes uppmärksamhet. Men om hon börjar klappa mig så får hon en näve full med klor i ansiktet!


En annan favorit syssla är att dra ut sopsorteringen i hallen och gnaga sönder diverse pappersförpackningar.

Det är verkligen roligt att se hur arga de blir från min plats på hatthyllan, eller varför inte uppe på bokhyllan?

Detta är ett bra tips till alla er kissar där ute: gör en sjujäkla massa ofog och göm er sedan så högt upp som ni kan komma för att sedan iakta spektaklet.


Här kommer en till spiffig bild på underbara lilla mig som dumhusse har tagit med sin nya kamera.


 

Av Leia - 6 oktober 2009 12:11

 

Ibland önskar jag att det fanns två av mig, så att jag kunde orsaka maximalt med skada :D


Ibland tror att jag har uppfostrat mina människor på ett bra sätt, för igår när Husse ville käka orange'a blöta snacks (fast jag tyckte hela tiden att han sa knacks) så tittade han på mig och började prata med hög och pipig röst.


Jag har ingen aning om vad han sa när han lade huvudet på sned och tittade på mig,
men han förväntade sig tydligen en rekation.


Jag jamade och ställde mig upp.
Det var tydligen rätt reaktion, för då tog Husse fram den smarriga, smarriga tonfisken!!!!!


På kvällen gnagde jag lite i mattan och gömde mig under soffan. Dat gamla vanliga, med andra ord.


Jag höll inte på att kunna logga in här förut, men nu har jag fått hjälp så det ska nog vara löst nu.


Tänk på att handgranater har sprintar,
så om du vill spela ett spratt med H&M så får du INTE glömma att dra ut den FÖRST!


//Leia


bloglovin

Av Leia - 3 oktober 2009 22:26

Idag var jag så laddad på att få gå ut!


H&M sa att det regnade och blåste, men det valde jag att inte tro på, så på kvällskvisten fick jag äntligen gå ut.


De sa att jag skulle få gå ut på Baksidan, den underbara platsen med blommor och klippor, men jag måste ha hamnat på något annat ställe. För där var jag var det nästan orkan.


Jag parkerade (nästan) rumpan vid den blöta ingången och skrek och krävde att få bli insläppt.


Fy vad blöt och smutsig jag blev, jag vill ALDRIG mer få komma ut på den där hemska platsen!!


Ikväll vill jag höra godnatt saga och få bli klappad och tröstad till sömns, annars ska de få se på fan!


 

(Akta er!)


Riv och klös/Leia

Presentation


Det här är Leia som talar, mina klor är vässade och redo för ultravåld, så det är säkrast att du fortsätter läsa min blogg (den bästa bloggen du någonsin läst) och att du följer den slaviskt.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senast jamat

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards